reklama

„Apolitický“ protest za „Slušné Slovensko“ a mocenský boj oligarchie

Mám 61 rokov a zažil som protesty v roku 1968, kedy chceli ľudia socializmus s ľudskou tvárou a neutralitu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Lepšiu a spravodlivejšiu spoločnosť nepriniesla ani naaranžovaná „nežná revolúcia“, kedy ľudia ovplyvnení správou o smrti študenta zaplnili námestia. Nakoniec sa ukázalo, že zabitým študentom bol provokatér a agent ŠtB Žifčák a ľudia si vyštrngali privatizačný puč, presun štátneho majetku na súkromné účty z noci do rána vytvorenej kapitálotvornej vrstvy a finančnej oligarchie prepojenej s politickou mafiou a organizovaným zločinom, takmer štyri milióny exekúcií, desiatky zamrznutých bezdomovcov a podľa údajov Eurostatu, vyše jedenásťtisíc predčasných úmrtí ročne v dôsledku vykrádania zdravotníctva.

Zažil som aj vzburu väzňov v Leopoldove, ktorým Ján Langoš a Fedor Gál povedali, že ak nebude zrušená recidíva a tresty navyše, môžu väznicu podpáliť. Mečiar s Čičom na nich nakoniec poslali Červené barety, ktoré sa streľbou do vzbúrených väzňov rehabilitovali. Obaja vyhlásili, že boli použité len brokové zbrane, pričom sám som videl väzňov s dierami v nohách od projektilov z guľometov. Dvaja mŕtvi vraj spadli zo strechy sami. 

Obete komunizmu, ako v roku 1981 zmasakrovaný kňaz Přemysl Coufal, ktorý podľa stále platnej oficiálnej verzie potvrdenej Generálnou prokuratúrou spáchal samovraždu, sa nedočkali vyšetrenia zločinov. Generálny prokurátor Dobroslav Trnka nechal spis zablokovať na 50 rokov. Namiesto vyšetrenia zločinov prišli zločiny ďalšie. V roku 1993 zahynul prvý novinár v ére postkomunistického Slovenska Marcel Samuhel, na ktorého si v súvislosti s vraždou novinára Jána Kuciaka nikto nespomenie, pretože sa to už nehodí do scenára dnešným organizátorom protestov za „Slušné Slovensko“. Dodnes nebola vyšetrená ani vražda Róberta Remiáša a je preto viac ako isté, že úkladná vražda Jána Kuciaka a jeho snúbenky bude ďalšou politickou vraždou, ktorá sa pri súčasnom politickom systéme nikdy nevyšetrí. 

Zažil som aj protesty Gorila v Poprade, pri ktorých mi iní usporiadatelia riadení z bratislavskej centrály Pčolinským a jeho vešticami, zakazovali vystúpiť s príhovorom. Takže história s opäť opakuje. Na tribúny sa napchajú ľudia o ktorých nebolo nikdy počuť, ak išlo reálny odpor proti politickej mafii. Skupina zmanipulovaných, naivných a samoľúbych jedincov si privlastnila právo organizovať protesty Gorila a určovať, kto na nich môže vystúpiť. Svoju prácu zvládli dokonale, protesty totálne zdiskreditovali a kauza Gorila sa stala len spôsobom, ako vymeniť vtedajšiu tzv. pravicovú vládu za pseudosociálny Smer –SD. Dnes to malo prebiehať v opačnom garde, vyzerá to ale, že Ján Kuciak a jeho priateľka zomreli zbytočne. Usporiadatelia dnešných protestov si rovnako ako usporiadatelia protestov Gorila neuvedomujú, že sa stali len bábkami na šnúrkach, ktoré poťahujú z pozadia zločinci pri svojej hre o štátne zákazky a lukratívne kšefty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tam kde je boj o moc a v hre sú veľké peniaze sa vždy nájdu ľudia, ktorí sú ochotní za peniaze vraždiť a tak to bolo aj v tomto prípade. V roku 2020 končia eurofondy v súčasnej podobe a niet pochýb, že po vystúpení Veľkej Británie z EÚ vyschne aj tok peňazí na Slovensko. Oligarchia v pozadí preto už nechce čakať dva roky do volieb a to je jediná príčina smrti dvoch nevinných ľudí, na ktorej sa teraz mnohí začali priživovať. 

Usporiadatelia protestov, bez súhlasu Svetového združenia bývalých politických väzňov, ktorého som predsedom a ktoré v roku 2002 inštalovalo na námestí v Poprade jediný pamätník na Slovensku so štatistikou obetí okupácie 21. augusta 1968, využili tento pamätník k protestom. Aj preto som ich ešte 14. marca požiadal o možnosť vystúpiť s príhovorom na proteste 16. marca 2018 v Poprade. Deň pred protestom mi jedna z usporiadateliek telefonicky oznámila, že ma radi na proteste uvidia, ale vystúpiť s príhovorom nebudem môcť z politických dôvodov, pretože oni sú apolitickí. Oznámil som jej, že budem žiadať o zdôvodnenie ich rozhodnutia na kameru. Pred protestom sme sa stretli v kaviarni Martinus kde som usporiadateľom povedal, že nerozumiem tomu ako môžu byť apolitickí, keď majú politickú požiadavku predčasných volieb. Na moju otázku ako si predstavujú slušné Slovensko mi nevedeli odpovedať. Video z tohto stretnutia som uverejnil na Youtube. 
https://www.youtube.com/watch?v=_aq8jZ90nsc&feature=youtu.be

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Povedali mi, že oni to majú vybavené s mestom a ja si mám zorganizovať svoj vlastný protest. Odpovedal som, že o to nemám záujem pretože ja som chcel len vystúpiť s príhovorom k občanom Popradu. 

Príhovor pri pamätníku obetiam okupácie, ktorý nebol pre usporiadateľov žiaduci uverejňujem dodatočne. 
https://www.youtube.com/watch?v=rU4TnhBkvio&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=ZWD7Y2Xj_d0&feature=youtu.be 

Takže takto asi vyzerá sloboda prejavu, za ktorú zomrel novinár Ján Kuciak, z pohľadu organizátorov protestov. Nemali odvahu mi povedať to čo mi povedala ich kolegyňa, že vystúpiť nemôžem z politických dôvodov a namiesto toho ma oblbovali tým, že za politických väzňov si pozvali pani Máriu Šelepovú, z inej organizácie, blízkej KDH, inak rodinu Jána Čarnogurského. Neprekvapilo ma, že na tomto apolitickom proteste sa zúčastnila aj manželka poslanca Mestského zastupiteľstva Ondreja Kavku, predsedu Združenia Pre Mesto, sponzorovaného mestskou Popradskou energetickou spoločnosťou, ktorý má s najväčšou pravdepodobnosťou nahradiť po alkoholovej kauze primátora Švagerka ako kandidát na primátora. Škoda, že pán poslanec nie je na svoju manželku hrdý aj za jej mlčanie vo veci likvidácie Špecializovanej nemocnice v Kvetnici zločineckou skupinou, ktorá sa jej zmocnila, kde bola primárkou jedného z oddelení. Rovnako v tejto veci mlčí aj pán poslanec. 
Trestné oznámenie vo veci založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny, ktorá nezákonne a protiústavnej zlikvidovala a následne sa zmocnila Špecializovanej nemocnice respiračných chorôb Poprad – Kvetnica.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=908481889317574&id=100004673146740&pnref=story

Hoci som to pôvodne nemal v úmysle rozhodol som sa ako štatutár Svetového združenia bývalých politických väzňov, ktoré inštalovalo pamätník obetiam okupácie na námestí vyzvať usporiadateľov protestov za predčasné voľby, aby nezneužívali tento pamätník na politické ciele a odstránili z neho všetky plagáty. Na pietnych akciách, ktoré každoročne organizujeme pri tomto pamätníku 21. augusta som žiadneho z usporiadateľov protestov nikdy nevidel, preto ho prosím nezneužívajte. 

Zároveň všetkým odkazujem, že jediným spôsobom ako dosiahnuť vyšetrenie tejto politickej vraždy na objednávku a urobiť Slovensko slušným je zmena volebného systému. Za toto by ste mali protestovať pretože slobodné a spravodlivé voľby tu už neexistujú od zmeny volebného zákona Dzurindovou vládou, kedy sa zaviedli volebné kaucie vo výške 500 000 vtedajších Slovenských korún, čím sa voľby stali vecou sponzorov na ktorých sú závislé politické strany. Neústavnosť tohto zákona kritizoval aj vtedajší prezident Schuster a generálny prokurátor podal sťažnosť Ústavnému súdu. Jednoobvodový väčšinový systém znemožňuje účasť občanov vo voľbách a o všetkom rozhodujú len stranícke centrály. A po novele volebného zákona, ktorú navrhuje Andrej Danko to bude ešte horšie. Protestujte aj proti tomu, že sa Slovensko stáva policajným štátom, kde sú ľudia trestaní za verbálne prejavy a súdy porušujú právo slobodu prejavu v rozpore so Všeobecnou deklaráciou ľudských práv prijatou OSN. Okresný súd v Košiciach len nedávno odsúdil novinára Milana za článok o košickej chobotnici bývalého predsedu NR SR Pavla Pašku. Preto predčasné voľby prinesú len výmenu finančných skupín, ktoré budú aj naďalej riadiť a ovládať politické strany a Slovensko slušné nebude!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 František Bednár

František Bednár

František Bednár

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bol som bývalým politickým väzňom a odporcom komunistického režimu v bývalom Československu,ktorý sa po novembri 1989 pretransformoval na nomenklatúrno-eštebacky kapitalizmus . V súčasnosti som občianskym aktivistom a štatutárom občianskeho združenia s názvom Svetové združenie bývalých politických väzňov. CV. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu